Image

presa

La un an de la semnarea tranzacţiei cu fondul de investiţii China Central and Eastern Europe Investment Co-operation Fund II, Grupul Farmavet, unul dintre cei mai mari jucători ai industriei locale de medicamente şi vaccinuri pentru uz veterinar, mizează pe modernizare, investiţii masive şi eficientizarea tuturor proceselor de business.

Un reper al industriei locale, cu o istorie care începe acum 125 de ani, odată cu infiinţarea Institutului de Seruri şi Vaccinuri Pasteur la Bucureşti, Grupul Farmavet este în prezent cel mai mare integrator de servicii veterinare din România, fiind în plin proces de modernizare şi transformare a modelului de business, dinspre cel antreprenorial, către cel de management participativ. Grupul are o activitate integrată de producţie şi comercializare şi este format din companiile Farmavet SA, Pasteur Filiala Filipeşti SA, FNC Nutriţie Pietroiu SRL, care funcţionează integrat chiar înainte de transferul pachetului majoritar de acţiuni din 2019.

Cele două companii producătoare (Pasteur FF – producător de produse medicamentoase şi biologice veterinare; FNC Pietroiu – producător de nutreţuri combinate) comercializează produsele prin intermediul Farmavet SA, atât prin reţeaua de distribuţie engros, cât şi prin intermediul lanţului de farmacii veterinare, cu prezenţă naţională. Din septembrie 2019, grupul beneficiază de susţinerea fondului de investiţii China Central and Eastern Europe Investment Co-operation Fund II prezent pe 16 pieţe din regiune cu angajamente de peste 1,2 miliarde USD.

„Achiziţia pachetului majoritar de acţiuni de către Fondul de investiţii II China CEE reprezintă un moment crucial în dezvoltarea şi organizarea activităţii grupului cu aproape 800 de salariaţi şi colaboratori şi, sperăm noi, începutul unei etape intense de dezvoltare a industriei, de educare a jucătorilor din piaţă şi a consumatorilor în vederea alinierii la standardele europene relevante”, spune Irina Roşu, CEO al Grupului Farmavet.

irina rosu

Trecerea de la antreprenoriat la management participativ, bazat pe obiective calitative şi cantitative, a permis modernizarea imediată a tuturor proceselor din grup, creşterea competenţelor salariaţilor precum şi posibilitatea de investiţii masive în automatizarea facilităţilor de producţie.

„Toate aceste aspecte au impact direct în eficientizarea activităţii şi cresc gradul de accesibilitate al produselor şi serviciilor pe care le oferim. Pe scurt, această achiziţie înseamnă: mai bine, mai mult, mai eficient pentru toată lumea (salariaţi, acţionari, consumatori, industrie). Totodată, înseamnă şi începutul unei colaborări transparente şi constructive cu autorităţile pentru a transforma moştenirea antreprenorială într-un vârf de lance al industriei”, adaugă Irina Roşu.

Achiziţia presupune un proces transformaţional complex, ne explică CEO-ul Grupului, şi implică, în primul rând, creşterea de competenţe şi trecerea către o nouă cultură organizaţională: „Ne dorim creionarea unei culturi organizaţionale bazate pe management participativ, lucru în echipă, inovaţie şi meritocraţie. Ne vom concentra, de asemenea, pe asigurarea instrumentelor corecte de lucru şi de luare a deciziilor: de la dezvoltarea sistemelor informaţionale, până la investiţii consistente pentru automatizare în toate segmentele de activitate: fabrici, depozite, logistică, precum şi actualizarea şi modernizarea tuturor proceselor de asigurarea şi controlul calităţii.

„Procesul vizează, de asemenea, şi extinderea activităţii prin dezvoltarea reţelei de farmacii veterinare, dezvoltarea de cabinete şi clinici veterinare care să asigure accesul gospodăriilor la consult medical pentru  animalele deţinute, astfel încât prevenţia şi tratamentele să fie adecvate. Acest proces de tranziţie este unul de maturizare a grupului, susţine Irina Roşu, iar impactul pe termen mediu şi lung are multiple valenţe, atât în cadrul grupului, cât şi în întreaga economie, obiectivul fiind consolidarea grupului drept un producător, distribuitor şi retailer responsabil, care să fie un partener de încredere pentru autorităţi.

„E foarte important, însă, să înţelegem că tranziţia nu poate fi imediată şi avem mare nevoie de un parteneriat cu autorităţile relevante, astfel încât procesul legislativ să permită implementarea planurilor noastre de modernizare. Oricât de multe resurse am avea la dispoziţie, viteza şi modalitatea de atingere a ţintelor legislative trebuie să ţină cont de realităţile locale: lipsa medicilor veterinari, piaţă fragmentată, cu multe gospodării şi ferme mici, unele în zone greu accesibile, lipsa de informaţie şi educare în rândul publicului”, punctează aceasta.

În 2020 au avut loc acţiuni de reorganizare şi eficientizare în toate departamentele Grupului Farmavet, iar rezultatele s-au văzut în termini de performanţă de vânzări, susţin reprezentanţii grupului. Pentru aceasta, a fost bugetat un nivel impresionant de cheltuieli asumate care au facilitate modernizarea rapidă a proceselor de business. Deşi a fost un an cu multe transformări, pe toate palierele businessului, şi provocări aduse de noul context economic şi sanitar, Grupul Farmavet va încheia anul 2020, potrivit estimărilor oficialilor grupului, cu o cifră de afaceri în creştere cu 17% faţă de 2019.

Unele dintre cele mai importante investiţii derulate în 2020 au vizat capitalul uman, cu o creştere a masei salariale faţă de 2019 de aproape 3 milioane de euro, rezultată din actualizarea salariilor personalului existent (prin aducerea acestora la nivelul corect dictat de piaţa muncii), precum şi deschiderea a peste 170 de locuri de muncă noi. Recrutările au vizat specialişti în toate domeniile, precum şi formarea unei echipe de top şi middle management – profesionişti cu experienţă vastă de M&A şi turnaround (directori financiari, operaţiuni, Juridic, HR, Marketing, vânzări engross, vânzări cu amănuntul).

Totodată, au fost înfiinţate şi extinse departamente întregi: medical training, analiză piaţă, controlling, regulatory affairs. Pe lângă aceasta, aproximativ 4 milioane de euro au fost alocaţi pentru modernizare, în toate zonele operaţionale (fabrici, depozite, flota de turisme şi de transport marfă) şi comerciale (reţea existenţa de farmacii) precum şi pentru extinderea reţelei de farmacii veterinare.

Anul viitor, investiţiile vor continua şi vor fi de mare anvergură vizând atât automatizarea cât mai multor procese operaţionale, cât şi construirea de noi facilităţi moderne de producţie.

„Avem în vedere investiţii majore şi în îmbogăţirea ariei de servicii medicale şi de comercializare a produselor medicamentoase veterinare printr-o reţea largă de cabinet şi de clinici veterinare cu acoperire naţională, astfel încât să susţinem accesul consumatorilor de peste tot la consultaţii şi la obţinerea de reţete necesare tratamentelor responsabile a animalelor din gospodării. Şi pentru acest deziderat încercăm să găsim o cale de comunicare constructivă cu autorităţile pentru a crea cadrul legal şi administrativ care să permit această dezvoltare în paralel cu implementarea tuturor rigorilor specific industriei”, a conchis Irina Roşu.

Sursa articol

Farmavet – trecut, prezent și viitor

În istoria îndelungată a companiei Farmavet, anul 2019 a reprezentat un moment crucial în dezvoltarea şi organizarea activităţii grupului prin achiziţia pachetului majoritar de acţiuni de către Fondul de Investiţii China CEE II.

După schimbarea acţionariatului, cifra de afaceri a crescut cu 18-20%, astfel că businessul grupului Farmavet se îndreaptă anul acesta spre venituri de 45 de milioane de euro.   

CEO-ul companiei, Irina Roșu, consideră ca cea mai importantă investiţie este cea în capitalul uman. În ceea ce priveşte investiţiile materiale, anul trecut, grupul a realizat investiţii de aproximativ 4 milioane de euro în direcţia modernizării tuturor zonelor operaţionale (fabrici, depozite, flota de turisme şi de transport marfă) şi comerciale (reţeaua existentă de farmacii).

irina rosu2

Pentru anul 2021 am pregatit un plan de mare anvergură, de colaborare cu toate facultăţile de medicină veterinară din ţară pentru programe de internship pentru studenţii din ani terminali, cu asigurarea locurilor de muncă la momentul obţinerii Certificatului de Liberă Practică precum și o colaborare strânsă cu Colegiul Medicilor Veterinari din România (CMVRO) şi cu Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimetelor (ANSVSA), fapt care ar putea face ca Farmavet să devină un centru naţional de referinţă pentru formare profesională şi educare la nivelul industriei, dar şi al consumatorilor.

În ceea ce privește investiţiile materiale preconizate în 2021, acestea vor viza atât automatizarea cât mai multor procese operaţionale, cât şi, foarte probabil, iniţierea construcţiei unor noi facilităţi moderne şi de mare capacitate pentru producţia vaccinurilor veterinare, precum şi a nutreţurilor specializate.

Avem un plan bine conturat, care vizează că în primii doi ani vom crea o platformă solidă care să susţină dezvoltarea businessului şi îmbunătăţirea profitabilităţii. Acest plan a fost creionat în jurul unor direcţii mari de acţiune: crearea unei culturi de corporaţie care să stimuleze managementul participativ, delegarea şi responsabilitatea, conducerea prin obiective, cultura bazată pe pasiune, creativitate şi sentiment de apartenenţă la o familie, la o poveste de succes.

Vă invităm să citiți articolul integral pe www.businessmagazin.ro.

compania

CONVOCATOR AL ADUNĂRII GENERALE ORDINARE ȘI EXTRAORDINARE A ACȚIONARILOR FARMAVET S.A. DIN DATA DE 28 DECEMBRIE 2020/29 DECEMBRIE 2020

Directoratul Farmavet S.A., o societate pe acțiuni administrata in sistem dualist și care funcționează în conformitate cu legile din România, având sediul social în București, Sectorul 6, Calea Giulești, Nr. 333, înregistrată la Registrul Comerțului sub nr. J40/131/1991, cod unic de înregistrare 256, având un capital social subscris și vărsat de 1.833.697,90 RON (Societatea), potrivit prevederilor Legii Societăților nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare și prevederile actului constitutiv al Societății (Actul Constitutiv),

Convoacă Adunarea Generală Ordinară a Acționarilor Societății (AGOA) și Adunarea Generală Extraordinară a Acționarilor Societății (AGEA)  la sediul social al Societății situat în București, Sectorul 6, Calea Giulești, Nr. 333 și prin mijloace electronice de transmisie a datelor, în data de 28 decembrie 2020 începând cu ora 10:00 pentru AGOA și respectiv 10:30 pentru AGEA. În cazul în care, la data menţionată mai sus, ca fiind data primei convocări a şedinţei AGOA și respectiv AGEA nu se întruneşte cvorumul de prezenţă prevăzut de lege şi/sau Actul Constitutiv, se convoacă şi se fixează cea de-a doua şedinţă AGOA și respectiv AGEA pentru data de 29 decembrie 2020 începând cu ora 10:00 pentru AGOA și respectiv 10:30 pentru AGEA, având aceeaşi ordine de zi.

 

Documente referitoare la ordinea de zi a  AGOA:

Convocator AGA Farmavet 28 _29 decembrie 2020 click aici

Buletin vot corespondenta_AGOA_28 decembrie 2020 click aici

Buletin vot corespondenta_AGOA_28 decembrie 2020_vot secret punctul 1 click aici

Buletin vot corespondenta_AGOA_28 decembrie 2020_vot secret punctul 2 click aici

Buletin vot corespondenta_AGEA_28 decembrie 2020 click aici

Stimați clienți,

În vederea limitării transmiterii COVID-19, începând cu data de 01.11.2020 comenzile de produse cu ridicare de la depozitele Farmavet se vor primi doar telefonic la numerele de telefon afișate pe site cu minim 2 ore înainte de ora la care doriți ridicarea comenzii.

Acest lucru ne va permite să preluăm și să pregătim comenzile astfel încât timpul de așteptare la depozit sa fie minim.

Vă informăm că începând cu data de 01.11.2020 toate depozitele Farmavet au fost dotate cu POS uri pentru a facilita plata rapidă cu cardul.

Din aceleași considerente, vă aducem la cunoștință că plățile pentru mărfurile comandate se vor putea efectua doar cu cardul la preluarea comenzii, sau prin OP, înainte de ridicarea mărfii.

Consultă lista depozitelor Farmavet aici

Vă mulțumim pentru înțelegere!

Conducerea Farmavet

Precizări ale Pasteur Filiala Filipești în urma cazurilor de îmbolnăviri cu covid19

16 angajați ai Pasteur Filiala Filipești au fost confirmați cu covid19 ca urmare a testărilor solicitate de companie, după raportarea primului caz de infectare. Managementul a decis proactiv închiderea unitații de producție afectate și a contactat imediat autoritățile pentru demararea operațiunilor de dezinfectare, anchetă epidemiologică și coordonare a eforturilor. Suntem în strânsă legătură cu acestea și cooperăm total pentru limitarea potențialelor efecte. Colegii confirmați cu covid19 sunt în prezent asimptomatici și în stare bună.

Ținem să precizăm că de la debutul pandemiei, compania a aplicat toate recomandările instituțiilor publice abilitate și a implementat inclusiv măsuri suplimentare pentru protecția angajaților și a clienților. Am aplicat sistemul de telemuncă acolo unde este posibil, am segregat fluxurile și reorganizat programul de lucru în ture și am restricționat accesul și interacțiunile între departamente. De asemenea, am oferit colegilor transport autorizat cu microbuze de capacitate mai mică, pentru limitarea concentrării de persoane. Am instruit personalul în ceea ce privește covid19, am suplimentat dezinfectările spațiilor și       le-am pus la dispoziție colegilor materiale și echipamente de protecție. Angajații nostri beneficiază de truse de igienizare cu dezinfectanți pentru uz uman și săpun și sunt scanați termic la început și la final de program.

Menționăm că cele 16 cazuri de covid19 au fost înregistrate doar la una dintre cele două unități de producție pe care Pasteur Filiala Filipești le deține la Filipeștii de Pădure. Acestea se află  în clădiri separate, la o distanță de circa 100 metri una de alta și beneficiază  fiecare  de personal și fluxuri distincte. Doar unitatea afectată fost temporar închisă. Cea de-a doua funcționează în continuare, în conditii crescute de siguranță și protecție. Monitorizăm în continuare situația și suntem în contact permanent cu autoritățile.

Această situație nu afectează activitatea de distribuție. Farmavet continuă să funcționeze normal, să primească și să onoreze comenzi, în condiții de igienă și siguranșă. Depozitele noastre sunt deschise și operaționale, iar echipele de vânzări și customer suport sunt integral funcționale. Vă asigurăm că ne continuăm activitatea concomitent cu aplicarea măsurilor de protecție a angajaților și clienților, indicate de autorități, dar și suplimentare, decise la nivelul companiei.

Hotarare AGOA 30 iulie 2020

Hotarare AGOA_30 iulie 2020 click aici

CONVOCATOR AL ADUNĂRII GENERALE ORDINARE A ACȚIONARILOR FARMAVET S.A. DIN DATA DE 30 IULIE 2020/31 IULIE 2020

Directoratul Farmavet S.A., o societate pe acțiuni administrata in sistem dualist și care funcționează în conformitate cu legile din România, având sediul social în București, Sectorul 6, Calea Giulești, Nr. 333, înregistrată la Registrul Comerțului sub nr. J40/131/1991, cod unic de înregistrare 256, având un capital social subscris și vărsat de 1.833.697,90 RON (Societatea), potrivit prevederilor Legii Societăților nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare și prevederile actului constitutiv al Societății (Actul Constitutiv),

Convoacă Adunarea Generală Ordinară a Acționarilor Societății (AGOA) la sediul social al Societății situat în București, Sectorul 6, Calea Giulești, Nr. 333 și prin mijloace electronice de transmisie a datelor, în data de 30 iulie 2020, începând cu ora 10:00. În cazul în care, la data menţionată mai sus, ca fiind data primei convocări a şedinţei AGOA nu se întruneşte cvorumul de prezenţă prevăzut de lege şi/sau Actul Constitutiv, se convoacă şi se fixează cea de-a doua şedinţă AGOA pentru data de 31 iulie 2020 începând cu ora 10:00, având aceeaşi ordine de zi.

Documente referitoare la ordinea de zi a  AGOA:

Convocator AGOA 30_31 iulie 2020 click aici
Situatii financiare individuale 2019 click aici
Propunere repartizare profit 2019 click aici
Raportul Auditorului Independent privind situatiile financiare 2019 click aici
Raportul Consiliului de Supraveghere privind situatiile financiare 2019 click aici
Raportul Directoratului privind situatiile financiare 2019 click aici
Buletin vot_corespondenta_AGOA_30 iulie 2020 click aici
Buletin vot_corespondenta_AGOA_30 iulie 2020_vot secret punctul 3 click aici

 

Grupul Farmavet oferă medicilor peste 1,5 tone de detergenți, săpunuri și dezinfectanți prin asociația Dăruiește Viață

Grupul Farmavet, unul dintre cei mai importanți integratori de soluții farmaceutice și de nutriție pentru domeniul veterinar din România, a oferit asociației Dăruiește Viață săpunuri, detergenți și dezinfectanți pentru uz uman, precum și produse pentru relaxare musculară în valoare de 100.000 lei. Acestea vor ajunge la cadrele medicale din instituțiile publice de sănătate care tratează sau vor prelua pacienți cu Covid19 din București și din țară. De asemenea, acestea vor fi distribuite spitalelor și secțiilor care trebuie să asigure continuitatea asistenței medicale, mai ales a pacienților vulnerabili sau cu urgențe medicale.

„Ne bucurăm să putem ajuta cadrele medicale și pacienții cu produse de igienă indispensabile, care contribuie la prevenirea răspândirii îmbolnăvirilor. Pe lângă săpunuri, detergenți și dezinfectanți, avem posibilitatea să oferim corpului medical și produse care să ajute la atenuarea efectelor efortului fizic susținut și îndelungat în această perioadă. Mulțumim asociației Dăruiește Viață pentru preocuparea față de sistemul de sănătate, grija pentru pacienți și pentru operativitate”, a declarat Irina Roșu, CEO al grupului Farmavet.

Image

Produsele sunt oferite de către Farmavet SA – distribuitor major de soluții medicale veterinare și sunt realizate în România de către Pasteur Filiala Filipești SA – unul dintre principalii producători de preparate biologice și medicamente generice din domeniul veterinar. Farmavet SA, Pasteur Filiala Filipești SA și FNC Nutriție Pietroiu SA (producător de furaje pentru animale) fac parte din grupul Farmavet*

Donația constă în:

  • 1.000 litri Soft As - săpun lichid pentru spălarea mâinilor și a corpului
  • 480 litri Degres As – detergent lichid superconcentrat pentru suprafețe, din care pot fi obținute până la 48 de tone de soluție de spălare, în funcție de gradul de murdărie.
  • 100 litri Deo sept - detergent dezinfectant lichid concentrat pentru decontaminarea şi dezinfectarea suprafeţelor, echipamentelor, utilajelor şi mobilierului din spaţii publice, unităţi medicale, laboratoare, mijloace de transport public
  • 2.400 de produse Eqvagel Forte, gel calmant și relaxant pentru uz uman, folosit pentru contracturi musculare după efort fizic și pentru stimularea circulației.

*Grupul Farmavet - nu reprezintă o entitate juridică. Termenul denumește generic managementul integrat al celor trei entități.

Pasteur Filiala Filipești a fost recertificată GMP

Unitățile de producție care fac parte din grupul de producție Pasteur de la Filipeștii de Pădure au fost recertificate în ianuarie 2020 pentru standardul Good Manufacturing Practice, cea mai importantă validare care confirmă siguranța și calitatea produselor farmaceutice realizate. Acordarea certificării este condiționată de implementarea și respectarea unor norme, principii și reguli GMP stabilite în Directiva 91/412/EEC.

Certificarea GMP a fabricilor Pasteur vizează un ansamblu complex de sisteme în zonele de producție, depozitare, calitate, mentenanță și validări echipamente, instalații și fluxuri, pregătirea și instruirea personalului și biosecuritate. Acestora li se adaugă dotările fabricilor și configurația spațiilor – camere albe farmaceutice și utilități farmaceutice (apă purificata, HVAC sistem de ventilație și tratare a aerului, BMS etc). Pasteur Fililala Filipești a fost pentru prima dată certificată GMP în 2017.

Image

Unitatea produce atât produse sterile, cât și nesterile - soluții injectabile, comprimate, soluții orale, pulberi, suspensii și unguente. Portofoliul său numără peste 412 formulari în 151 de branduri: antibiotice, anti-inflamatoare, antiparazitare, produse hormonale, oftalmice și otice, vitamine, minerale și rehidratante, raticide, insecticide, cosmetice, dezinfectanți și detergenți.

Pasteur Filiala Filipești deține laboratoare performante de testare microbiologică și fizico chimică a materiilor prime și a produselor finite, în conformitate cu standardele de calitate prevăzute în Farmacopeea Europeană: laborator HPLC, laborator pentru studii de stabilitate și un laborator interfazic ce analizează calitatea produselor în diferite stadii înainte de ambalare. Laboratoarele sunt organizate conform standardelor GLP (Good Laboratory Practice), dotate cu echipamente competitive și fluxuri conforme standardelor în vigoare. Investițiile totale în cele două capacități de producție Pasteur Filiala Filipești s-au ridicat la peste 14 milioane EUR.

produse

Dezinfectantul Aldezin a fost aprobat pentru utilizare în spații publice și private

Pasteur Filiala Filipești, unul dintre cei mai importanți producători de preparate biologice,medicamente și produse veterinare din România, anunță că dezinfectatul Aldezin a fost avizat de către Comisia de Biocide a Ministerului Sănătății și poate fi folosit pentru categoria TP2 - dezinfectare în spații publice, private și industriale. Produsul a fost testat și confirmat de un laborator international independent, acreditat de către autoritățile competente, ca fiind eficient, în formularea adecvată, împotriva Coronavirusurilor umane cunoscute.

Laboratorul J.S Hamilton Polonia a testat Aldezin și a certificat în luna martie a acestui an acțiunea virulicidă a dezinfectantului împotriva Coronavirusurilor umane într-o concentrație de 3% și cu un timp de acțiune de 60 de minute.

Conform avizării TP2, Aldezin poate fi utilizat la dezinfectarea suprafețelor, materialelor, echipamentelor și mobilierului – care nu sunt in contact cu produse alimentare – pereților, podelelor și solului din spații private, publice și industriale, cu excepția domeniului medical. Aldezin este un dezinfectant profesional concentrat cu acțiune bactericidă, virulicidă și fungicidă avizat și pentru industria alimentară (categoria TP4), precum și pentru domeniul veterinar (categoria TP3).

Aldezin este produs de Pasteur Filiala Filipești fiind un biocid cunoscut și larg utilizat și care, până în 2016, a fost avizat și pentru utilizare în categoria TP2. Pe fondul deficitului de dezinfectanți din România în această perioadă, compania a solicitat și a primit reavizarea Aldezin pentru utilizare TP2 conform descrierii de mai sus.

Image

Pasteur Filiala Filipești este unul dintre cei mai importanți producători de preparate imunologice și generice din domeniul veterinar din România. Compania deține la București o capacitate de producție care realizează vaccinuri, reagenți și kit-uri de diagnostic. Pasteur Filiala Filipești deține și două facilități de producție certificate GMP (Good Manufacturing Practices) la Filipeștii de Pădure, unde realizează soluții injectabile, comprimate, soluții orale, pulberi, suspensii și unguente din categoriile antibiotice, anti-inflamatoare, antiparazitare, produse hormonale, oftalmice și otice, vitamine, minerale și rehidratante, raticide, insecticide, cosmetice, dezinfectanți și detergenți.

Pasteur Filiala Filipești face parte, alături de Farmavet – distribuitor major de produse și soluții veterinare și FNC Nutriție Pietroiu – producător de furaje animale, din grupul denumit generic* Farmavet.

*Grupul Farmavet nu reprezintă o entitate juridică. Termenul denumește generic managementul integrat al celor trei entități.