Image

presa

Nu suntem într-un scenariu de film tip «Ziua Cârtiței»! Pandemia va lua sfârșit, iar noi trebuie să fim antrenați pentru un nou început

irinarosu

Izolarea prelungită, problemele de sănătate, lipsa de predictibilitate au avut și continuă să aibă un impact puternic emoțional asupra fiecăruia dintre noi. Cu toții suntem afectați, mai mult sau mai puțin. Ne mobilizăm parcă tot mai greu să acționăm și să luăm decizii. Avem tendința să amânăm acțiuni importante și să ne concentrăm doar pe necesarul pe termen foarte scurt. Și totuși, mai devreme sau mai târziu, realitatea guvernată de COVID va lua sfârșit. De aceea este extrem de important să fim pregătiți pentru perioada postpandemică. Cum putem face asta? Răspunde Irina Rosu, CEO Farmavet Group, într-un interviu acordat Revistei CARIERE, în care am vorbit despre anduranță și reziliență, despre valori și principii, despre păstrarea compasului moral în vremuri de criză, dar și despre pregătirea organizațiilor pentru viața de după Covid, în care un element important va rămâne nevoia de a fi împreună.

Cu o experiență bogată în managementul afacerilor, Irina Rosu a coordonat în ultimii 20 de ani ample proiecte de change management și M&A pentru unele dintre cele mai mari companii de pe piața locală și internațională. Este specializată în dezvoltarea instrumentelor pentru managementul performanței și market intelligence având o vastă expertiză în industrii dintre cele mai variate. Printre abilitățile sale de top sunt cele legate de dezvoltarea și eficientizarea echipelor, dar și a fluxurilor de business, îndeosebi în perioade de criză, cu rezultatul creșterii cotei de piață și mentinerea nivelului EBITDA peste pragul industriei. Absolventă a Academiei de Studii Economice din București, a urmat studiile post universitare la Institut d’Administration des Entreprises din Franța. În viața de zi cu zi se ghidează după dictonul: ”The difference between impossible and the possible lies in a man’s determination” – Tommy Lasorda, MBL Hall of Fame.

Grupul Farmavet este unul dintre cei mai mari jucători ai industriei locale de medicamente și vaccinuri pentru uz veterinar. Grupul are o activitate integrată de producție și comercializare și este format din companiile Farmavet SA, Pasteur Filiala Filipești SA, FNC Nutriție Pietroiu SRL, care funcționează integrat. Cele două companii producătoare (Pasteur Filiala Filipești – producător de produse medicamentoase și biologice veterinare; FNC Nutriție Pietroiu – producător de nutrețuri combinate) comercializează produsele prin intermediul Farmavet SA. Activitatea de comercializare a produselor de uz veterinar se realizeză prin 2 canale: rețeaua de distribuție și rețeaua de farmacii veterinare, care este formată din peste 170 unități cu acoperire națională. Astăzi, Farmavet deservește peste 5500 de clienți.

***

Cum ne remodelăm social, organizațional și individual, astfel încât să depășim șocul sanitar, economic, social și emoțional?

Remodelarea socială este mai degrabă un rezultat al coroborării modificărilor de la nivel personal, organizațional și, bineînțeles, legislativ.

Remodelarea la nivel de organizație devine deja un subiect direct de analiză și de acțiune din partea managementului fiecărei companii. Fie că suntem prezenți într-o industrie puternic afectată de pandemie (HORECA, de exemplu), fie într-una care a fost nevoită să lucreze «la foc continuu» (cum este industria farmaceutică), cu toții ar trebui să avem deja creionate direcții de acțiune de remodelare a organizațiilor pe care le conducem, astfel încât să putem funcționa eficient în realitatea postpandemică. Astfel, în planurile managerilor pentru remodelarea organizațiilor pe care le conduc trebuie să existe acțiuni care să adreseze cât mai multe dintre provocările realității postpandemice pe care le putem intui:

Binecunoscuta tendință către telemuncă și toate implicațiile legate de organizarea noilor spații de birouri, îngreunarea procesului de induction, efectele lipsei de socializare etc;
Nevoia stringentă de transformare digitală a business-urilor;
Schimbarea structurii de cumpărături din partea consumatorilor, cu atenție mărită spre calitate în detrimentul cantității, precum și preferințe educate către produse naturale;
Nevoia de reinventare a business-ului pentru a ieși învingător în lupta de recuperare a clienților pierduți în perioada de restricții;
Nevoia de recrutare și formare în abilități noi necesare implementării planului de acțiuni gândit.
Rămâne de discutat cum putem să ne remodelam la nivel de individ. Cred că atenția ar trebui comutată, de această dată, către șocul emoțional adus de pandemie. Dacă primul val de pandemie a fost oarecum ușor depășit prin impulsul instinctiv de apărare, care a adus disciplină, solidaritate, aplecare către prevenție, grijă față de cei dragi, cel de-al doilea val a generat (dincolo de creșterea numărului de persoane infectate și a celor decedate) un impact emoțional extrem de puternic, pentru toată lumea.

Izolarea prelungită, problemele de sănătate proprii sau ale celor dragi sau cunoscuților noștri, lipsa de vizibilitate pentru încheierea acestui episod tern din viața acestei generații… toate acestea au avut și continuă să aibă un impact puternic emoțional asupra fiecăruia dintre noi. Cu toții suntem afectați, mai mult sau mai puțin, de cel puțin una dintre simptomele: oboseală cronică, depresie, anxietate, plictiseală, lipsa de chef, dispariția entuziasmului. Ne mobilizăm parcă tot mai greu să acționăm și să luăm decizii. Avem tendința să amânăm acțiuni importante și să ne concentrăm doar pe necesarul pe termen foarte scurt.

Ce putem face însă?

Primul pas este să conștientizăm aceste efecte. Din acel moment putem începe să ne antrenăm psihicul pentru anduranță, exact așa cum se antrenează un alergător pentru maraton. Este foarte important să ne amintim că nu suntem într-un scenariu de film de tip «Ziua Cârtiței» în care aceeași zi este reluată la infinit. Pandemia este LIMITATĂ în timp. Nu știm cât de repede vom ajunge complet în controlul ei, dar progresele sunt remarcabile: au fost și continuă să fie validate în studii clinice numeroase alte medicamente pentru tratarea infecției cu virusul SARS-CoV-2; există deja opțiunea de vaccinare, care a și început în majoritatea țărilor lumii. Cu alte cuvinte, mai devreme sau mai târziu, realitatea guvernată de COVID va lua sfârșit și este extrem de important să fim antrenați pentru un nou început. Un corp sănătos și, mai ales, un psihic sănătos sunt rețeta începuturilor de succes.

Cum ne schimbăm prioritățile astfel încât să ne păstrăm compasul moral, dar și să profităm de toate oportunitățile pe care le aduce schimbarea?

Compasul moral este un instrument pe care fiecare dintre noi ar trebui să îl avem în perfectă stare de funcționare în orice moment. Poate că, în restul responsabilităților cotidiene, unii își mai lasă compasul dereglat, dar cred că într-o perioadă de criză ca cea actuală, îndemnul lui Dalai Lama adresează exact ceea ce avem nevoie pentru a ne reveni : «Dacă poți ajuta, atunci ajută. Dar dacă nu poți face asta, cel puțin nu face rău!».

Concret, suntem sau avem în jurul nostru mulți cunoscuți care au fost afectați puternic de criză pandemică: unii și-au pierdut locurile de muncă, alții au fost obligați să își închidă afacerile pe care cu greu le-au dezvoltat de la zero; unii dintre noi au pierdut lupta cu virusul, lăsând în urmă răni profunde. Cred că toți putem ajuta într-un fel sau altul! A nu face nimic este, de fapt, echivalentul lui «a face rău».

Ajutorul poate veni în cele mai diverse forme: un ajutor material, o recomandare pentru un nou loc de muncă, o instruire a celui care are nevoie de o anumită abilitate pe care noi am putea avea-o, un cuvânt bun în momentele cu încărcătură emoțională negativă, un sfat, disponibilitatea de a asculta pe cel care simte nevoia să își descarce sufletul… și câte și mai câte modalități de ajutor există. Este suficient să avem un minim de vigilență pentru a capta semnalele celor care au nevoie de ajutor.

Îndepărtându-ne un pic de la valențele pur umane și mergând către cele de tip managerial, obiectivul major este menținerea colegilor de muncă implicați, cu mutarea atenției către proiectele cu valoare adăugată pe termen lung: posibilități de eficientizare/ automatizare a proceselor din cadrul organizației, identificarea nevoilor de instruire și pregătirea materialelor și platformei necesare, generare de idei pentru obținerea de avantaje competitive și pentru creșterea calității serviciilor oferite către clienți, integrări pe verticală sau orizontală cu alte afaceri sau, pur și simplu, dezvoltarea de afaceri noi identificate ca fiind necesare în piața post-pandemie.

Păstrarea unei activități mentale intense, constructive și cu accent pe creativitate și depășirea limitelor actuale este, cred eu, rețeta pentru a menține un colectiv funcțional, profesionist, asigurându-se astfel și premizele pentru înlăturarea efectelor negative psihologice de care aminteam mai devreme în contextul pandemiei.

Cum păstrăm în echilibru ecosistemul uman, relațiile interumane, controlul gândurilor și sentimentelor în această perioadă în care recomandarea prioritară este păstrarea distanțării sociale?

Acest echilibru decurge, în primul rând, din inițiativa de a păstra colectivul implicat, cu o rutină profesională coerentă (obiective și termene clare, participarea la proiecte interdepartamentale, comunicare coerentă, atât scrisă, dar și verbală, măcar prin video-conferințe în cazul în care telemunca este opțiunea aplicată de angajator).

Al doilea aspect ține, mai mult decât oricând, de managementul corect al timpului. Lipsa timpului pierdut în trafic, înlocuirea multor întâlniri cu parteneri de buniness cu simple mesaje electronice, restricțiile date de regulile de distanțiere socială, toate acestea au dus la un mare paradox: a rămas mult timp disponibil care, spre surprinderea noastră, a fost complet absorbit de proiectele gestionate prin video-conferințe, precum și prin nevoia de a ține pasul cu multiplele canale de comunicare utilizate intens și complementar de toată lumea. Acum nu mai răspundem doar la e-mail-uri, ci și la comunicările pe skype, messager, whatsapp…. Ajungând ca, de cele mai multe ori, să fim în situația de a participa la o videoconferință, să răspundem în același timp și la un e-mail urgent, și la câteva notificări trimise pe whatsapp… și în același timp să fim nevoiți să acordăm atenție și vreunui animal de companie sau unui membru de familie care are cine știe ce «urgență».

Așa ajungem la ultimul aspect, care e și cel mai important pentru orice manager de companie, acela de menținere a sănătății mentale a salariaților. Deși suntem într-o perioadă în care numărul de oameni fără loc de muncă este extrem de ridicat, la polul opus avem în același timp și riscul major că mulți dintre cei care lucrează să ajungă în stare de epuizare profesională (burnout).

Din experiența proprie, cum putem împiedica asta?

Iată câteva idei simple, elementare, pe care mi-am propus să le urmăresc cu mare atenție în acest an, astfel încât să reinstaurăm echilibrul atât de necesar tuturor :

* În întâlnirile 1 la 1 cu colegii mei, planific un pic de timp și pentru discuție pur personală, dincolo subiectele de business; este astfel o ocazie perfectă să ne înțelegem trăirile, să ne ajutăm unii pe alții să depășim eventualele momente dificile;

* Evit să mai organizez întâlniri ad-hoc cu reprezentanți din mai multe departamente; întâlnirile de management sunt programate, cu agenda stabilită în avans și cu un număr limită de subiecte și cu perioada alocată de discuții bine definită;

Totodată, mă concentrez, alături de colega mea, Oana Rădulescu, Group HR Director, să găsim modalități tot mai eficiente de comunicare în organizație (obiectiv destul de provocator într-un colectiv de peste 850 de oameni, dispersați în toată țară, în fabrici, depozite, farmacii, sediu social, o mare parte fiind colegi care lucrează la liniile de producție, neavând astfel acces facil la un calculator). Cred mult în comunicarea cu întreaga organizație! Fiecare dintre noi are nevoia să simtă că nu este singur, că este parte dintr-un colectiv uriaș, cu multe povești de succes și planuri îndrăznețe, care merită să fie împărtășite tuturor.

Totuși, având în vedere specificul activității companiei, cum ați gestionat restricțiile de deplasare? Până unde v-ați putut refugia în mediul virtual?

În toată această perioadă, mare parte dintre activitățile de birou au fost gestionate prin telemuncă, prezența fizică fiind realizată ocazional, prin rotație. Un beneficiu important al acestei măsuri a ținut de prevenția răspândirii virusului la nivel de grup, dar și la nivel de comunități locale. Limitând deplasările la birou, ne-am protejat pe noi, familiile noastre, dar și comunitățile din care facem parte.

Am reușit să dezvoltăm un mediu flexibil și adaptat la noul context, astfel încât activitatea nu a fost întreruptă, am oferit posibilitatea colegilor să își adapteze programul la provocările pandemiei, dar și vieții de familie.

De asemenea, pentru colegii care fac naveta către fabricile din Filipești, am suplimentat numărul de mașini astfel încât să nu depășim numărul de persoane care se deplasează simultan cu un autovehicul, limitând în acest fel contactul dintre colegi într-un spațiu restrâns. Am recomandat evitarea, pe cât posibil, a folosirii mijloacelor de transport în comun, decontând combustibilul pentru colegii care se deplasează cu mașina personală, iar colegii fără mașină au putut să apeleze la car sharing, cuplându-se cu cei care vin cu autovehiculul propriu, respectând, din nou, numărul de pasageri permis.

Am instruit angajații în permanentă cu privire la regulile de prevenție – spălarea corectă a mâinilor, dezinfectare și distanțare socială și am oferit, grație capacității noastre de producție, echipament și consumabile menite să le protejeze sănătatea – măști, dezinfectanți.

Desigur, din acest mediu virtual de desfășurare a activității a reieșit și o serie de provocări, legate de costuri și nu numai.

Compania a investit într-un sistem performant IT și o infrastructură complet nouă care să permită cât mai multor colegi conectarea în siguranță, de acasă, la sisteme grupului. Totodată, au fost reconfigurate linii de producție pentru dezinfectanți și echipamente menite să asigure protecția colegilor, echipamente care până acum nu făceau neapărat obiectul activității noastre de producție.

Din punct de vedere calitativ, procesul de induction în companie a noilor veniți a suferit modificări, fiind mult mai dificil pentru organizație în a-i acomoda rapid și a-i face să se simtă parte a echipei.

La nivel general, impactul COVID asupra sănătății mentale a tuturor va fi substanțial, având în vedere combinarea mai multor factori precum distanțarea socială, reorganizarea locurilor de muncă și a veniturilor. Este de datoria noastră să creăm o societate incluzivă, bazată pe grijă față de cel de lângă noi, acum mai mult că oricând.

Cum putem deveni mai abili și mai agili în fața crizelor, cum ne construim și păstrăm reziliența?

Răspunsul stă în primul rând, în capacitatea de concentrare către obiectivele pe termen lung, pe adoptarea din timp a unui mind-set post-pandemic, atât la nivel personal, dar mai ales în business, unde întotdeauna vizunea pe termen lung este cea care face diferența.

Această perioadă pe care o traversăm ne deschide noi perspective, ne activează capacitatea de adaptare și flexibilitatea. Suntem supuși zilnic unor situații cu totul noi, iar acest proces de adaptare continuă poate naște pe termen lung modele de succes, poate scoate la iveală anumite probleme în organizație, acolo unde poate în mod curent nu ai cum să le identifici, și, cel mai important, poate aduce soluții. De altfel, succesul a aparținut întodeauna celor care au avut puterea să identifice oportunitățile, indiferent de vremuri.

Mutarea atenției către proiectele cu valoare adăugată pe termen lung alături de păstrarea unei activități mentale intense a angajaților, constructive și cu accent pe creativitate și depășirea limitelor actuale sunt, așa după cum punctam, esențiale în toată această perioadă de pregătire post-pandemică.

Toate acestea trebuie susținute printr-o comunicare intensă în interiorul organizației. Trebuie hrănită, mai mult că oricând, nevoia de a ști și de cunoaștere a oamenilor/ personalului. Trebuie împărtășite știri, vești bune, exemple pozitive, și orice informație care poate mișca în sens pozitiv oamenii.

Lecția cea mare a acestei perioade a fost să învățăm, să ascultăm și să oferim grijă celor din jurul nostru. Este o lecție cu care ar fi bine să rămânem și la care ar trebui să ne raportăm cât mai des – să ne redescoperim disponibilitatea de a acorda atenție, de a asculta și de a oferi soluții, atunci când chiar este nevoie.

presa

Cifră de afacere în creștere și modernizări masive pentru Grupul Farmavet, una dintre companiile românești de top din industria veterinară

Foto 2Farmavet 1024x646

În toamna anului 2019, Fondul de Investiții China Central and Eastern Europe Investment Co-operation Fund II semna tranzacția prin care prelua Grupul Farmavet - unul dintre grupurile reper ale industriei farmaceutice veterinare din România.

Cu peste 800 de angajați, Grupul Farmavet are o istorie de peste 65 de ani, însă moștenirea sa se întinde pe 125 de ani, încă din anul 1895, când avea să fie înființat la București Institutul Pasteur.

În prezent, Grupul are o activitate integrată de producție și comercializare și este format din companiile Farmavet SA, Pasteur Filiala Filipești SA, FNC Nutriție Pietroiu SRL. Cele două companii producătoare (Pasteur Filiala Filipești – producător de produse medicamentoase și biologice veterinare;

FNC Nutriție Pietroiu – producător de nutrețuri combinate) comercializează produsele prin intermediul Farmavet SA. Activitatea de comercializare a produselor de uz veterinar se realizează prin 2 canale: rețeaua de distribuție și rețeaua de farmacii veterinare, care este formată din peste 160 unități cu acoperire națională.

Astăzi, Farmavet se adresează unui număr de peste 5500 de clienți, afirmându-se ca specialist în furnizarea de produse biologice, medicamente, premixuri medicamentate, premixuri vitamino-minerale, aditivi furajeri, medii de cultură, dezinfectante, raticide, reactivi chimici, materiale igienico-sanitare, echipamente de protecție, instrumentar de uz veterinar și altele.

Din 2019, grupul beneficiază de susținerea fondului de investiții China Central and Eastern Europe Investment Co-operation Fund II prezent pe 16 piețe din regiune cu angajamente de peste 1,2 miliarde USD.

Despre viitorul unei companii simbol și tranziția către corporație ne vorbește Irina Roșu, CEO al Grupului Farmavet. „Septembrie 2019 marchează kilometrul 0 în evoluția grupului ca întreg, fiind un nou început de drum pentru dezvoltarea acestuia, cu ambiții frumoase de modernizare și de eficientizare, de angajator de top, de partener de bază pentru discuțiile cu autoritățile relevante în vederea aducerii industriei farmaceutice veterinare la stardardele europene, precum și de jucător important în economie cu atenție către aspectele sociale și de mediu“, declara Irina Roșu.

Cum a fost anul 2020 pentru FARMAVET in contextul preluării companiei de către fondul de investiții?

Irina Roșu: Anul 2020 a fost unul al provocărilor, dar și un an cheie în istoria Grupului, prin prisma transformărilor și investițiilor în modernizare care au fost inițiate. Am demarat acțiuni ample de reorganizare și eficientizare în toate departamentele, iar rezultatele nu au întârziat să se vadă, mai ales în termeni de performanță de vânzări. În plus, am asumat un nivel considerabil de cheltuieli care vor asigura modernizarea rapidă a proceselor noastre și așteptăm roadele acestora începând cu anul următor.

 

Foto 1 Farmavet 683x1024

Ce presupune achiziția Grupului Farmavet de către Fondul China Central and Eastern Europe Investment?

Irina Roșu: Achiziția presupune, în primul rând, un proces transformațional complex care implică o dezvoltare a competențelor și trecerea către o nouă cultură organizațională.

Ne dorim creionarea unei culturi organizaționale bazate pe management participativ, lucru în echipă, inovație și meritocrație. Desigur, în cadrul acestui proces, un rol esențial îl joacă asigurarea instrumentelor corecte de lucru și de luare a deciziilor.

Astfel că ne vom concentra pe acțiuni și investiții direcționate către dezvoltarea sistemelor informaționale, automatizarea în toate segmentele de activitate: fabrici, depozite, logistică, precum și actualizarea și modernizarea tuturor proceselor de asigurare și control al calității. Vorbim despre un proces transformational extrem de complex, care tocmai a început.

Este un proces care necesită o viziune foarte clară, ambiție și abnegație din partea întregii echipe (manageriale și non-manageriale) și în care suntem pregătiți să investim resurse impresionante. Totodată, marchează și începutul unei colaborări transparente și constructive cu autoritățile pentru a transforma moștenirea antreprenorială într-un vârf de lance al industriei.

Cum a influențat pandemia activitatea Farmavet?

Irina Roșu: Ca pentru toată lumea, efortul organizațional a fost uriaș. Intrarea în starea de urgență a venit într-un moment în care infrastructura IT existentă la acel moment nu era gândită pentru telemuncă, iar recrutările erau în toi, procesul de induction fiind îngreunat. Având în vedere că majoritatea salariaților au activitate „de teren“ (colegii din vânzări, farmacii, depozite, producție), provocarea majoră a fost să găsim soluții rapide de prevenție contra Covid, precum și scenarii de back-up în caz de apariție a vreunui focar de infecție și nevoia implicită de carantinare a punctului/ punctelor de lucru corespunzătoare.

Obiectivul tuturor a fost să menținem activitatea funcțională, în condiții de securitate maximă pentru angajații noștri, astfel încât accesul la tratament pentru animalele din gospodării, ferme și a celor de companie, să nu fie întrerupt. De asemenea, mixul de produse a suferit o schimbare destul de vizibilă, cu concentrare către medicamente, dezinfectanți și pet food.

E greu de spus ce vânzări am fi avut dacă nu ar fi existat pandemia. Creșterea vânzărilor este cu siguranță rezultatul proiectelor de reorganizare și nu putem discerne ce nivel de creștere a fost contracarat de efectele pandemiei. Dar, chiar și în acest context dificil, anul 2020 ne-a adus o creștere a cifrei de afaceri de aprox 17% comparativ cu 2019, până la aproximativ 45 de milioane de euro.

Care au fost principalele investiții realizate în 2020?

Irina Roșu: De departe cea mai importantă investiție din 2020 este cea în capitalul uman cu o creștere a masei salariale față de 2019 de aproape 3 milioane de euro. Această creștere a inclus actualizarea salariilor, prin aducerea acestora la nivelul corect dictat de piața muncii, recrutarea echipei de top management – profesioniști, cu experiență vastă de MÆ și turnaround (directori financiar, operațiuni, Juridic, HR, Marketing, vânzări engros, vânzări cu amănuntul), construirea de noi departamente: medical training, analiză piață, controlling, regulatory affairs, precum și extinderea departamentelor existente.

Tot în 2020, au fost realizate investiții materiale de aproximativ 4 milioane de euro și au vizat modernizarea tuturor zonelor operaționale (fabrici, depozite, flota de turisme și de transport marfă) și comerciale (rețea existentă de farmacii). De asemenea, investiții importante au fost direcționate și pentru extinderea rețelei de farmacii veterinare, astfel încât să beneficiem de o acoperire națională cât mai bună.

Ce investiții planificați pentru 2021?

Irina Roșu: Anul următor vom continua investițiile masive inițiate în 2020, care vor viza în principal modernizarea proceselor operaționale. Investiții consistente vor fi direcționate către capitalul uman, care va rămâne una dintre principalele noastre zone de interes. La acest nivel, focusul nostru în 2021 va fi pe formarea profesională, în special pe susținerea profesiei de medic veterinar care este în prezent mult subdimensionată pentru nevoile României la nivel național. Avem un plan de mare anvergură de colaborare cu toate facultățile de medicină veterinară din țară pentru programe de internship pentru studenții din ani terminali, cu asigurarea locurilor de muncă la momentul obținerii Certificatului de Liberă Practică.

Ne dorim ca Farmavet să devină un centru național de referință pentru formare profesională și educare la nivelul întregii industrii, dar și al consumatorilor. Iar pentru aceasta suntem deschiși către o colaborare cât mai strânsă cu CMVRO și cu ANSVSA.

Revenind la investițiile bugetate pentru 2021, o bună parte dintre acestea vor viza și îmbogățirea ariei de servicii medicale și de comercializare a produselor medicamentoase veterinare printr-o rețea largă de cabinete și de clinici veterinare cu acoperire națională in parteneriate cu medici veterinari, astfel încât să susținem accesul consumatorilor de peste tot la consultații și la obținerea de rețete necesare tratamentelor responsabile pentru animalele din gospodării. Pentru aceasta, depunem eforturi susținute pentru a consolida o comunicare constructivă cu autoritățile astfel încât să fie creat cadrul legal și administrativ care să permită această dezvoltare în paralel cu implementarea tuturor rigorilor specifice industriei.

presa

La un an de la semnarea tranzacţiei cu fondul de investiţii China Central and Eastern Europe Investment Co-operation Fund II, Grupul Farmavet, unul dintre cei mai mari jucători ai industriei locale de medicamente şi vaccinuri pentru uz veterinar, mizează pe modernizare, investiţii masive şi eficientizarea tuturor proceselor de business.

Un reper al industriei locale, cu o istorie care începe acum 125 de ani, odată cu infiinţarea Institutului de Seruri şi Vaccinuri Pasteur la Bucureşti, Grupul Farmavet este în prezent cel mai mare integrator de servicii veterinare din România, fiind în plin proces de modernizare şi transformare a modelului de business, dinspre cel antreprenorial, către cel de management participativ. Grupul are o activitate integrată de producţie şi comercializare şi este format din companiile Farmavet SA, Pasteur Filiala Filipeşti SA, FNC Nutriţie Pietroiu SRL, care funcţionează integrat chiar înainte de transferul pachetului majoritar de acţiuni din 2019.

Cele două companii producătoare (Pasteur FF – producător de produse medicamentoase şi biologice veterinare; FNC Pietroiu – producător de nutreţuri combinate) comercializează produsele prin intermediul Farmavet SA, atât prin reţeaua de distribuţie engros, cât şi prin intermediul lanţului de farmacii veterinare, cu prezenţă naţională. Din septembrie 2019, grupul beneficiază de susţinerea fondului de investiţii China Central and Eastern Europe Investment Co-operation Fund II prezent pe 16 pieţe din regiune cu angajamente de peste 1,2 miliarde USD.

„Achiziţia pachetului majoritar de acţiuni de către Fondul de investiţii II China CEE reprezintă un moment crucial în dezvoltarea şi organizarea activităţii grupului cu aproape 800 de salariaţi şi colaboratori şi, sperăm noi, începutul unei etape intense de dezvoltare a industriei, de educare a jucătorilor din piaţă şi a consumatorilor în vederea alinierii la standardele europene relevante”, spune Irina Roşu, CEO al Grupului Farmavet.

irina rosu

Trecerea de la antreprenoriat la management participativ, bazat pe obiective calitative şi cantitative, a permis modernizarea imediată a tuturor proceselor din grup, creşterea competenţelor salariaţilor precum şi posibilitatea de investiţii masive în automatizarea facilităţilor de producţie.

„Toate aceste aspecte au impact direct în eficientizarea activităţii şi cresc gradul de accesibilitate al produselor şi serviciilor pe care le oferim. Pe scurt, această achiziţie înseamnă: mai bine, mai mult, mai eficient pentru toată lumea (salariaţi, acţionari, consumatori, industrie). Totodată, înseamnă şi începutul unei colaborări transparente şi constructive cu autorităţile pentru a transforma moştenirea antreprenorială într-un vârf de lance al industriei”, adaugă Irina Roşu.

Achiziţia presupune un proces transformaţional complex, ne explică CEO-ul Grupului, şi implică, în primul rând, creşterea de competenţe şi trecerea către o nouă cultură organizaţională: „Ne dorim creionarea unei culturi organizaţionale bazate pe management participativ, lucru în echipă, inovaţie şi meritocraţie. Ne vom concentra, de asemenea, pe asigurarea instrumentelor corecte de lucru şi de luare a deciziilor: de la dezvoltarea sistemelor informaţionale, până la investiţii consistente pentru automatizare în toate segmentele de activitate: fabrici, depozite, logistică, precum şi actualizarea şi modernizarea tuturor proceselor de asigurarea şi controlul calităţii.

„Procesul vizează, de asemenea, şi extinderea activităţii prin dezvoltarea reţelei de farmacii veterinare, dezvoltarea de cabinete şi clinici veterinare care să asigure accesul gospodăriilor la consult medical pentru  animalele deţinute, astfel încât prevenţia şi tratamentele să fie adecvate. Acest proces de tranziţie este unul de maturizare a grupului, susţine Irina Roşu, iar impactul pe termen mediu şi lung are multiple valenţe, atât în cadrul grupului, cât şi în întreaga economie, obiectivul fiind consolidarea grupului drept un producător, distribuitor şi retailer responsabil, care să fie un partener de încredere pentru autorităţi.

„E foarte important, însă, să înţelegem că tranziţia nu poate fi imediată şi avem mare nevoie de un parteneriat cu autorităţile relevante, astfel încât procesul legislativ să permită implementarea planurilor noastre de modernizare. Oricât de multe resurse am avea la dispoziţie, viteza şi modalitatea de atingere a ţintelor legislative trebuie să ţină cont de realităţile locale: lipsa medicilor veterinari, piaţă fragmentată, cu multe gospodării şi ferme mici, unele în zone greu accesibile, lipsa de informaţie şi educare în rândul publicului”, punctează aceasta.

În 2020 au avut loc acţiuni de reorganizare şi eficientizare în toate departamentele Grupului Farmavet, iar rezultatele s-au văzut în termini de performanţă de vânzări, susţin reprezentanţii grupului. Pentru aceasta, a fost bugetat un nivel impresionant de cheltuieli asumate care au facilitate modernizarea rapidă a proceselor de business. Deşi a fost un an cu multe transformări, pe toate palierele businessului, şi provocări aduse de noul context economic şi sanitar, Grupul Farmavet va încheia anul 2020, potrivit estimărilor oficialilor grupului, cu o cifră de afaceri în creştere cu 17% faţă de 2019.

Unele dintre cele mai importante investiţii derulate în 2020 au vizat capitalul uman, cu o creştere a masei salariale faţă de 2019 de aproape 3 milioane de euro, rezultată din actualizarea salariilor personalului existent (prin aducerea acestora la nivelul corect dictat de piaţa muncii), precum şi deschiderea a peste 170 de locuri de muncă noi. Recrutările au vizat specialişti în toate domeniile, precum şi formarea unei echipe de top şi middle management – profesionişti cu experienţă vastă de M&A şi turnaround (directori financiari, operaţiuni, Juridic, HR, Marketing, vânzări engross, vânzări cu amănuntul).

Totodată, au fost înfiinţate şi extinse departamente întregi: medical training, analiză piaţă, controlling, regulatory affairs. Pe lângă aceasta, aproximativ 4 milioane de euro au fost alocaţi pentru modernizare, în toate zonele operaţionale (fabrici, depozite, flota de turisme şi de transport marfă) şi comerciale (reţea existenţa de farmacii) precum şi pentru extinderea reţelei de farmacii veterinare.

Anul viitor, investiţiile vor continua şi vor fi de mare anvergură vizând atât automatizarea cât mai multor procese operaţionale, cât şi construirea de noi facilităţi moderne de producţie.

„Avem în vedere investiţii majore şi în îmbogăţirea ariei de servicii medicale şi de comercializare a produselor medicamentoase veterinare printr-o reţea largă de cabinet şi de clinici veterinare cu acoperire naţională, astfel încât să susţinem accesul consumatorilor de peste tot la consultaţii şi la obţinerea de reţete necesare tratamentelor responsabile a animalelor din gospodării. Şi pentru acest deziderat încercăm să găsim o cale de comunicare constructivă cu autorităţile pentru a crea cadrul legal şi administrativ care să permit această dezvoltare în paralel cu implementarea tuturor rigorilor specific industriei”, a conchis Irina Roşu.

Sursa articol

presa

Farmavet – trecut, prezent și viitor

În istoria îndelungată a companiei Farmavet, anul 2019 a reprezentat un moment crucial în dezvoltarea şi organizarea activităţii grupului prin achiziţia pachetului majoritar de acţiuni de către Fondul de Investiţii China CEE II.

După schimbarea acţionariatului, cifra de afaceri a crescut cu 18-20%, astfel că businessul grupului Farmavet se îndreaptă anul acesta spre venituri de 45 de milioane de euro.   

CEO-ul companiei, Irina Roșu, consideră ca cea mai importantă investiţie este cea în capitalul uman. În ceea ce priveşte investiţiile materiale, anul trecut, grupul a realizat investiţii de aproximativ 4 milioane de euro în direcţia modernizării tuturor zonelor operaţionale (fabrici, depozite, flota de turisme şi de transport marfă) şi comerciale (reţeaua existentă de farmacii).

irina rosu2

Pentru anul 2021 am pregatit un plan de mare anvergură, de colaborare cu toate facultăţile de medicină veterinară din ţară pentru programe de internship pentru studenţii din ani terminali, cu asigurarea locurilor de muncă la momentul obţinerii Certificatului de Liberă Practică precum și o colaborare strânsă cu Colegiul Medicilor Veterinari din România (CMVRO) şi cu Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimetelor (ANSVSA), fapt care ar putea face ca Farmavet să devină un centru naţional de referinţă pentru formare profesională şi educare la nivelul industriei, dar şi al consumatorilor.

În ceea ce privește investiţiile materiale preconizate în 2021, acestea vor viza atât automatizarea cât mai multor procese operaţionale, cât şi, foarte probabil, iniţierea construcţiei unor noi facilităţi moderne şi de mare capacitate pentru producţia vaccinurilor veterinare, precum şi a nutreţurilor specializate.

Avem un plan bine conturat, care vizează că în primii doi ani vom crea o platformă solidă care să susţină dezvoltarea businessului şi îmbunătăţirea profitabilităţii. Acest plan a fost creionat în jurul unor direcţii mari de acţiune: crearea unei culturi de corporaţie care să stimuleze managementul participativ, delegarea şi responsabilitatea, conducerea prin obiective, cultura bazată pe pasiune, creativitate şi sentiment de apartenenţă la o familie, la o poveste de succes.

Vă invităm să citiți articolul integral pe www.businessmagazin.ro.

compania

CONVOCATOR AL ADUNĂRII GENERALE ORDINARE ȘI EXTRAORDINARE A ACȚIONARILOR FARMAVET S.A. DIN DATA DE 28 DECEMBRIE 2020/29 DECEMBRIE 2020

Directoratul Farmavet S.A., o societate pe acțiuni administrata in sistem dualist și care funcționează în conformitate cu legile din România, având sediul social în București, Sectorul 6, Calea Giulești, Nr. 333, înregistrată la Registrul Comerțului sub nr. J40/131/1991, cod unic de înregistrare 256, având un capital social subscris și vărsat de 1.833.697,90 RON (Societatea), potrivit prevederilor Legii Societăților nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare și prevederile actului constitutiv al Societății (Actul Constitutiv),

Convoacă Adunarea Generală Ordinară a Acționarilor Societății (AGOA) și Adunarea Generală Extraordinară a Acționarilor Societății (AGEA)  la sediul social al Societății situat în București, Sectorul 6, Calea Giulești, Nr. 333 și prin mijloace electronice de transmisie a datelor, în data de 28 decembrie 2020 începând cu ora 10:00 pentru AGOA și respectiv 10:30 pentru AGEA. În cazul în care, la data menţionată mai sus, ca fiind data primei convocări a şedinţei AGOA și respectiv AGEA nu se întruneşte cvorumul de prezenţă prevăzut de lege şi/sau Actul Constitutiv, se convoacă şi se fixează cea de-a doua şedinţă AGOA și respectiv AGEA pentru data de 29 decembrie 2020 începând cu ora 10:00 pentru AGOA și respectiv 10:30 pentru AGEA, având aceeaşi ordine de zi.

 

Documente referitoare la ordinea de zi a  AGOA:

Convocator AGA Farmavet 28 _29 decembrie 2020 click aici

Buletin vot corespondenta_AGOA_28 decembrie 2020 click aici

Buletin vot corespondenta_AGOA_28 decembrie 2020_vot secret punctul 1 click aici

Buletin vot corespondenta_AGOA_28 decembrie 2020_vot secret punctul 2 click aici

Buletin vot corespondenta_AGEA_28 decembrie 2020 click aici

Stimați clienți,

În vederea limitării transmiterii COVID-19, începând cu data de 01.11.2020 comenzile de produse cu ridicare de la depozitele Farmavet se vor primi doar telefonic la numerele de telefon afișate pe site cu minim 2 ore înainte de ora la care doriți ridicarea comenzii.

Acest lucru ne va permite să preluăm și să pregătim comenzile astfel încât timpul de așteptare la depozit sa fie minim.

Vă informăm că începând cu data de 01.11.2020 toate depozitele Farmavet au fost dotate cu POS uri pentru a facilita plata rapidă cu cardul.

Din aceleași considerente, vă aducem la cunoștință că plățile pentru mărfurile comandate se vor putea efectua doar cu cardul la preluarea comenzii, sau prin OP, înainte de ridicarea mărfii.

Consultă lista depozitelor Farmavet aici

Vă mulțumim pentru înțelegere!

Conducerea Farmavet

Precizări ale Pasteur Filiala Filipești în urma cazurilor de îmbolnăviri cu covid19

16 angajați ai Pasteur Filiala Filipești au fost confirmați cu covid19 ca urmare a testărilor solicitate de companie, după raportarea primului caz de infectare. Managementul a decis proactiv închiderea unitații de producție afectate și a contactat imediat autoritățile pentru demararea operațiunilor de dezinfectare, anchetă epidemiologică și coordonare a eforturilor. Suntem în strânsă legătură cu acestea și cooperăm total pentru limitarea potențialelor efecte. Colegii confirmați cu covid19 sunt în prezent asimptomatici și în stare bună.

Ținem să precizăm că de la debutul pandemiei, compania a aplicat toate recomandările instituțiilor publice abilitate și a implementat inclusiv măsuri suplimentare pentru protecția angajaților și a clienților. Am aplicat sistemul de telemuncă acolo unde este posibil, am segregat fluxurile și reorganizat programul de lucru în ture și am restricționat accesul și interacțiunile între departamente. De asemenea, am oferit colegilor transport autorizat cu microbuze de capacitate mai mică, pentru limitarea concentrării de persoane. Am instruit personalul în ceea ce privește covid19, am suplimentat dezinfectările spațiilor și       le-am pus la dispoziție colegilor materiale și echipamente de protecție. Angajații nostri beneficiază de truse de igienizare cu dezinfectanți pentru uz uman și săpun și sunt scanați termic la început și la final de program.

Menționăm că cele 16 cazuri de covid19 au fost înregistrate doar la una dintre cele două unități de producție pe care Pasteur Filiala Filipești le deține la Filipeștii de Pădure. Acestea se află  în clădiri separate, la o distanță de circa 100 metri una de alta și beneficiază  fiecare  de personal și fluxuri distincte. Doar unitatea afectată fost temporar închisă. Cea de-a doua funcționează în continuare, în conditii crescute de siguranță și protecție. Monitorizăm în continuare situația și suntem în contact permanent cu autoritățile.

Această situație nu afectează activitatea de distribuție. Farmavet continuă să funcționeze normal, să primească și să onoreze comenzi, în condiții de igienă și siguranșă. Depozitele noastre sunt deschise și operaționale, iar echipele de vânzări și customer suport sunt integral funcționale. Vă asigurăm că ne continuăm activitatea concomitent cu aplicarea măsurilor de protecție a angajaților și clienților, indicate de autorități, dar și suplimentare, decise la nivelul companiei.

Hotarare AGOA 30 iulie 2020

Hotarare AGOA_30 iulie 2020 click aici

CONVOCATOR AL ADUNĂRII GENERALE ORDINARE A ACȚIONARILOR FARMAVET S.A. DIN DATA DE 30 IULIE 2020/31 IULIE 2020

Directoratul Farmavet S.A., o societate pe acțiuni administrata in sistem dualist și care funcționează în conformitate cu legile din România, având sediul social în București, Sectorul 6, Calea Giulești, Nr. 333, înregistrată la Registrul Comerțului sub nr. J40/131/1991, cod unic de înregistrare 256, având un capital social subscris și vărsat de 1.833.697,90 RON (Societatea), potrivit prevederilor Legii Societăților nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare și prevederile actului constitutiv al Societății (Actul Constitutiv),

Convoacă Adunarea Generală Ordinară a Acționarilor Societății (AGOA) la sediul social al Societății situat în București, Sectorul 6, Calea Giulești, Nr. 333 și prin mijloace electronice de transmisie a datelor, în data de 30 iulie 2020, începând cu ora 10:00. În cazul în care, la data menţionată mai sus, ca fiind data primei convocări a şedinţei AGOA nu se întruneşte cvorumul de prezenţă prevăzut de lege şi/sau Actul Constitutiv, se convoacă şi se fixează cea de-a doua şedinţă AGOA pentru data de 31 iulie 2020 începând cu ora 10:00, având aceeaşi ordine de zi.

Documente referitoare la ordinea de zi a  AGOA:

Convocator AGOA 30_31 iulie 2020 click aici
Situatii financiare individuale 2019 click aici
Propunere repartizare profit 2019 click aici
Raportul Auditorului Independent privind situatiile financiare 2019 click aici
Raportul Consiliului de Supraveghere privind situatiile financiare 2019 click aici
Raportul Directoratului privind situatiile financiare 2019 click aici
Buletin vot_corespondenta_AGOA_30 iulie 2020 click aici
Buletin vot_corespondenta_AGOA_30 iulie 2020_vot secret punctul 3 click aici

 

Grupul Farmavet oferă medicilor peste 1,5 tone de detergenți, săpunuri și dezinfectanți prin asociația Dăruiește Viață

Grupul Farmavet, unul dintre cei mai importanți integratori de soluții farmaceutice și de nutriție pentru domeniul veterinar din România, a oferit asociației Dăruiește Viață săpunuri, detergenți și dezinfectanți pentru uz uman, precum și produse pentru relaxare musculară în valoare de 100.000 lei. Acestea vor ajunge la cadrele medicale din instituțiile publice de sănătate care tratează sau vor prelua pacienți cu Covid19 din București și din țară. De asemenea, acestea vor fi distribuite spitalelor și secțiilor care trebuie să asigure continuitatea asistenței medicale, mai ales a pacienților vulnerabili sau cu urgențe medicale.

„Ne bucurăm să putem ajuta cadrele medicale și pacienții cu produse de igienă indispensabile, care contribuie la prevenirea răspândirii îmbolnăvirilor. Pe lângă săpunuri, detergenți și dezinfectanți, avem posibilitatea să oferim corpului medical și produse care să ajute la atenuarea efectelor efortului fizic susținut și îndelungat în această perioadă. Mulțumim asociației Dăruiește Viață pentru preocuparea față de sistemul de sănătate, grija pentru pacienți și pentru operativitate”, a declarat Irina Roșu, CEO al grupului Farmavet.

Image

Produsele sunt oferite de către Farmavet SA – distribuitor major de soluții medicale veterinare și sunt realizate în România de către Pasteur Filiala Filipești SA – unul dintre principalii producători de preparate biologice și medicamente generice din domeniul veterinar. Farmavet SA, Pasteur Filiala Filipești SA și FNC Nutriție Pietroiu SA (producător de furaje pentru animale) fac parte din grupul Farmavet*

Donația constă în:

  • 1.000 litri Soft As - săpun lichid pentru spălarea mâinilor și a corpului
  • 480 litri Degres As – detergent lichid superconcentrat pentru suprafețe, din care pot fi obținute până la 48 de tone de soluție de spălare, în funcție de gradul de murdărie.
  • 100 litri Deo sept - detergent dezinfectant lichid concentrat pentru decontaminarea şi dezinfectarea suprafeţelor, echipamentelor, utilajelor şi mobilierului din spaţii publice, unităţi medicale, laboratoare, mijloace de transport public
  • 2.400 de produse Eqvagel Forte, gel calmant și relaxant pentru uz uman, folosit pentru contracturi musculare după efort fizic și pentru stimularea circulației.

*Grupul Farmavet - nu reprezintă o entitate juridică. Termenul denumește generic managementul integrat al celor trei entități.

Pasteur Filiala Filipești a fost recertificată GMP

Unitățile de producție care fac parte din grupul de producție Pasteur de la Filipeștii de Pădure au fost recertificate în ianuarie 2020 pentru standardul Good Manufacturing Practice, cea mai importantă validare care confirmă siguranța și calitatea produselor farmaceutice realizate. Acordarea certificării este condiționată de implementarea și respectarea unor norme, principii și reguli GMP stabilite în Directiva 91/412/EEC.

Certificarea GMP a fabricilor Pasteur vizează un ansamblu complex de sisteme în zonele de producție, depozitare, calitate, mentenanță și validări echipamente, instalații și fluxuri, pregătirea și instruirea personalului și biosecuritate. Acestora li se adaugă dotările fabricilor și configurația spațiilor – camere albe farmaceutice și utilități farmaceutice (apă purificata, HVAC sistem de ventilație și tratare a aerului, BMS etc). Pasteur Fililala Filipești a fost pentru prima dată certificată GMP în 2017.

Image

Unitatea produce atât produse sterile, cât și nesterile - soluții injectabile, comprimate, soluții orale, pulberi, suspensii și unguente. Portofoliul său numără peste 412 formulari în 151 de branduri: antibiotice, anti-inflamatoare, antiparazitare, produse hormonale, oftalmice și otice, vitamine, minerale și rehidratante, raticide, insecticide, cosmetice, dezinfectanți și detergenți.

Pasteur Filiala Filipești deține laboratoare performante de testare microbiologică și fizico chimică a materiilor prime și a produselor finite, în conformitate cu standardele de calitate prevăzute în Farmacopeea Europeană: laborator HPLC, laborator pentru studii de stabilitate și un laborator interfazic ce analizează calitatea produselor în diferite stadii înainte de ambalare. Laboratoarele sunt organizate conform standardelor GLP (Good Laboratory Practice), dotate cu echipamente competitive și fluxuri conforme standardelor în vigoare. Investițiile totale în cele două capacități de producție Pasteur Filiala Filipești s-au ridicat la peste 14 milioane EUR.

produse

Dezinfectantul Aldezin a fost aprobat pentru utilizare în spații publice și private

Pasteur Filiala Filipești, unul dintre cei mai importanți producători de preparate biologice,medicamente și produse veterinare din România, anunță că dezinfectatul Aldezin a fost avizat de către Comisia de Biocide a Ministerului Sănătății și poate fi folosit pentru categoria TP2 - dezinfectare în spații publice, private și industriale. Produsul a fost testat și confirmat de un laborator international independent, acreditat de către autoritățile competente, ca fiind eficient, în formularea adecvată, împotriva Coronavirusurilor umane cunoscute.

Laboratorul J.S Hamilton Polonia a testat Aldezin și a certificat în luna martie a acestui an acțiunea virulicidă a dezinfectantului împotriva Coronavirusurilor umane într-o concentrație de 3% și cu un timp de acțiune de 60 de minute.

Conform avizării TP2, Aldezin poate fi utilizat la dezinfectarea suprafețelor, materialelor, echipamentelor și mobilierului – care nu sunt in contact cu produse alimentare – pereților, podelelor și solului din spații private, publice și industriale, cu excepția domeniului medical. Aldezin este un dezinfectant profesional concentrat cu acțiune bactericidă, virulicidă și fungicidă avizat și pentru industria alimentară (categoria TP4), precum și pentru domeniul veterinar (categoria TP3).

Aldezin este produs de Pasteur Filiala Filipești fiind un biocid cunoscut și larg utilizat și care, până în 2016, a fost avizat și pentru utilizare în categoria TP2. Pe fondul deficitului de dezinfectanți din România în această perioadă, compania a solicitat și a primit reavizarea Aldezin pentru utilizare TP2 conform descrierii de mai sus.

Image

Pasteur Filiala Filipești este unul dintre cei mai importanți producători de preparate imunologice și generice din domeniul veterinar din România. Compania deține la București o capacitate de producție care realizează vaccinuri, reagenți și kit-uri de diagnostic. Pasteur Filiala Filipești deține și două facilități de producție certificate GMP (Good Manufacturing Practices) la Filipeștii de Pădure, unde realizează soluții injectabile, comprimate, soluții orale, pulberi, suspensii și unguente din categoriile antibiotice, anti-inflamatoare, antiparazitare, produse hormonale, oftalmice și otice, vitamine, minerale și rehidratante, raticide, insecticide, cosmetice, dezinfectanți și detergenți.

Pasteur Filiala Filipești face parte, alături de Farmavet – distribuitor major de produse și soluții veterinare și FNC Nutriție Pietroiu – producător de furaje animale, din grupul denumit generic* Farmavet.

*Grupul Farmavet nu reprezintă o entitate juridică. Termenul denumește generic managementul integrat al celor trei entități.